Ugrás a tartalomhoz
Találatok pontosítása
577 találat

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet alapjai

Eszterházy Károly Főiskola, Forgó Sándor

Megismerkedünk az elméleti alapfogalmakkal, a kommunikációs rendszerekkel, és kiemelten foglalkozunk az emberi kommunikációval, valamint a kommunikációkutatás történetével, a kommunikációtörténeti és kutatástörténeti vonatkozásokkal, valamint a kommunikációs rendszerekkel és az alkalmazott kommunikációs formák sajátosságaival.

A kommunikációelmélet diszciplinarizálódása, a kommunikációtudomány kialakulása

A Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar (PTE IGYK), Béres István, Kárpáti Eszter, Korpics Márta

A tananyag témája Kommunikációelmélet ezen belül: A kommunikáció diszciplinarizálódása, a kommunikációtudomány kialakulása A tananyag az INFORMÁCIÓ TUDÁS ÉRVÉNYESÜLÉS - Informatikai és digitális kommunikációs kompetenciafejlesztés a komplex innováció szolgálatában (TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0091) projekt keretében készült.A tananyagot lektorálta: Horányi Özséb.

A kommunikácó- és kultúrakutatás gyakorlata

Gondolat Kiadó, Stokes, Jane

Jane Stokes kézikönyve útmutatást ad önálló kutatás megtervezéséhez és kivitelezéséhez a média- és kultúratudományok területén. Gyakorlati tanácsokkal szolgál többek között a témaválasztással, a kutatói kérdés megfogalmazásával, a források kezelésével, a kutatási- és ütemtervek elkészítésével vagy a diplomamunkák, értekezések szokásos formai követelményeivel és értékelésével kapcsolatban is. Három önálló fejezetben szól a média- és kultúrakutatás három nagy kérdésköréről: a kulturális és médiaszövegek elemzéséről, a médiaintézmények és a kultúripar kutatásáról, valamint a közönségek tanulmányozásáról. A kötet elsősorban a diplomamunka megírása előtt álló egyetemi hallgatók és oktatóik számára íródott, de haszonnal forgathatják médiatanárok és nem szakmabeli érdeklődők is.

A KOMMUNIZMUS GAZDASÁGTANA

ELTE Közgazdaságtudományi Tanszék, MTA Közgazdaságtudományi Intézet, Balassi Kiadó , Laki Mihály, Pető Iván, Kovács János Mátyás

A kurzus célja a 20. századi, úgynevezett létező szocializmus gazdasági működésének leíró elemzése. A szocialista tervgazdaság modelljét a kapitalizmus és piacgazdaság hatékony és igazságos alternatívájaként fogalmazták meg radikális értelmiségiek (közgazdászok és más társadalomtudósok), forradalmárok, munkásmozgalmi vezetők, illetve a hatalom megszerzése után a kommunista állampárt tervezői és ideológusai. A tervről/projektről néhány év alatt kiderült, hogy hibás, a létrehozott irányítási és tulajdoni szerkezet kezdetektől súlyos működési zavarokat mutatott. A kurzus tárgya az a lassú, felemás tanulási folyamat, amelynek a végén a szocialista rendszer összeomlott. A példaország/gazdaság Magyarország. A kurzus – mint azt az egyes témákhoz mellékelt irodalomjegyzék is mutatja – két szakmai- tudományos nyelv ismeretét tételezi fel. Az elemzés és értékelés során egyfelől használni fogjuk az analitikus közgazdaságtan és történettudomány nyelvét és módszereit. Másfelől olyan szövegek megértését, illetve fogalomkészletek használatát is elvárjuk, amelyekkel a szocialista kísérlet résztvevői és elemzői éltek. A bevezető órák után (1–3) a kommunista rendszer történeti szakaszait tekintetbe vevő, kronologikus rendet követő foglalkozások következnek (4–8), míg az utolsó öt alkalommal (9–13) tematikus rendben vizsgálunk egy-egy metszetet.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9 
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
TÁMOP 4.2.5.B Tudományos és felsőoktatási tartalmak központi elektronikus közzétételének biztosítása