Ugrás a tartalomhoz

Pedagógusok tudása és gondolkodása

Dr. Fűzi Beatrix (2015)

Óbudai Egyetem

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által koordinált TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 számú (A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógusképzésének és képzők hálózatának fejlesztése) projekt keretében fejlesztett elektronikus tananyag. A mentorálás területeinek, mélységének, pontos feladatainak meghatározásához szükséges a tanári minőség kialakulását gátló tényezők mélyebb megismerése és elemzése. A tananyag célja, hogy a mentortanár-jelöltek pedagógiai tudás, gondolkodás feltárására használható eszköztárát gazdagítsa. Célja továbbá, hogy a mentortanár-jelöltek szemléletét és kommunikációs stílusát formálja azzal, hogy a felfedezett problémák értékelése, minősítése helyett a mélyebb megértést segítő kérdések megfogalmazását gyakoroltatja. Valódi tanárokról szóló példákkal, esettanulmányokkal vezeti be a mentortanár-jelölteket az eszközök alkalmazásába, az így nyert adatok értelmezésébe, mentorálási folyamatba való beépítésébe. A tananyag közvetlenül épít a Mentorálás pedagógiája c. tantárgyban tanultakra.
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
Pedagógusok tudása és gondolkodása
Szerzők:
Dr. Fűzi Beatrix
Kiadó:
Óbudai Egyetem
Dátum
2015.02.28.
Nyelv
Magyar
Tárgyszavak
pedagógiai tudás, nézetek, gondolkodás, döntések, reflexió, tudatos és tudattalan elemek, metafora, jövőkép, fogalomtérkép, oszlopok módszere, nyilak módszere, narratív módszerek, szereprepertoár-rács
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
TÁMOP 4.2.5.B Tudományos és felsőoktatási tartalmak központi elektronikus közzétételének biztosítása