Ugrás a tartalomhoz

Pedagógiai kutatásmódszertan

Dr. Ősz Rita, Dr. Holik Ildikó (2015)

Óbudai Egyetem

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által koordinált TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 számú (A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógusképzésének és képzők hálózatának fejlesztése) projekt keretében fejlesztett elektronikus tananyag. A tananyag a kutatásmódszertan alapjaiba nyújt betekintést. Ismerteti a pedagógiai kutatások jellegzetességeit, a kutatási stratégiákat, a kutatás lépéseit és a kutatási terv főbb egységeit. Követve az egyes kutatási lépéseket, felhívja a figyelmet a probléma meghatározásának és a kutatási előzmények feltárásának fontosságára, bemutatja a hipotézisalkotás útjait, a hipotézisekkel szemben támasztott követelményeket és betekintést nyújt a különböző kutatási módszerekbe. A mintavétel problematikája is hangsúlyos szerepet kap a tananyagban. Ezt követően két kutatási módszer kerül részletezésre: a szóbeli és az írásbeli kikérdezés. Az adatfeldolgozás témakörén belül a tananyag áttekintést nyújt a fontosabb kutatás-módszertani alapfogalmakról és az alapvető statisztikai módszerekről Végül az adatok ábrázolása és az eredmények elemzése, illetve közlése kerül előtérbe.
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
Pedagógiai kutatásmódszertan
Szerzők:
Dr. Ősz Rita, Dr. Holik Ildikó
Kiadó:
Óbudai Egyetem
Dátum
2015.07.31.
Nyelv
Magyar
Tárgyszavak
kutatásmódszertan, kutatási stratégiák, kutatás lépései, kutatási terv, probléma meghatározás, kutatási előzmény, hipotézisalkotás, mintavétel , szóbeli kikérdezés, írásbeli kikérdezés, adatfeldolgozás, statisztikai módszerek, adatok ábrázolása, eredmények elemzése
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
TÁMOP 4.2.5.B Tudományos és felsőoktatási tartalmak központi elektronikus közzétételének biztosítása