Ugrás a tartalomhoz

A mentorálás pedagógiája

Dr. Suplicz Sándor, Dr. Fűzi Beatrix (2015)

Óbudai Egyetem

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által koordinált TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 számú (A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógusképzésének és képzők hálózatának fejlesztése) projekt keretében fejlesztett elektronikus tananyag. A tananyag célja, hogy a tanári munka minőségének felméréséhez és fejlesztéséhez kapaszkodókat nyújtson azoknak a gyakorlatvezető tanároknak és mentoroknak, akiknek a feladata a tanárjelöltek felkészítése és a pályakezdők szocializációjának támogatása, gyakorló pedagógusok fejlesztése. A fejlesztésre irányuló lehetőségek számosak, de a képzések és továbbképzések során a tanári minőséget alapvetően meghatározó területek többnyire érintetlenek maradnak. A mentornak adatik meg az utolsó esély, hogy valós szerephelyzetben jelentős változást tudjon elősegíteni. Valós mentori tapasztalatokból származó példák, konkrét mentorálási esetek elemzése segíti az olvasót. A tananyag útmutatást nyújt a fejlesztés, a változás területeinek és mélységének meghatározásához, továbbá a mentorálttal kapcsolatos bánásmód kialakításához, a fejlesztési, változási folyamat közös tervezéséhez, megvalósításához.
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
A mentorálás pedagógiája
Szerzők:
Dr. Suplicz Sándor, Dr. Fűzi Beatrix
Kiadó:
Óbudai Egyetem
Dátum
2015.08.04.
Nyelv
Magyar
Tárgyszavak
tanári minőség, mentorálás, változás, fejlesztés, gestalt, szenzitív tanításelemzés, diákvélemények, flow, valóságérzékelés, reflexiók, eredményesség, elfogadottság, szerepmodell, kognitív elemek, érzelmi-kapcsolati minták
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
TÁMOP 4.2.5.B Tudományos és felsőoktatási tartalmak központi elektronikus közzétételének biztosítása