Ajánló
1, Horváth Áron
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék a leggyakoribb ingatlanpiaci kérdéseket, képessé váljanak döntések előkészítésében való közreműködésre, és kritikusan tudják értékelni a szektorális elemzéseket. A kurzus az ingatlanpiac hosszú távú alakulásának vizsgálatával, a városok közgazdasági elemzésével indul. A második részben az ingatlanpiac ciklikus elemzéséről esik szó, végül összefoglalásként ingatlanpiaci projektek értékelésével zárunk.A kurzus bemutatja, hogy a szakirodalom milyen közgazdasági eszköztárat kínál a gyakorló döntéshozóknak (ingatlanpiaci fejlesztőknek, befektetőknek, városirányítási szakembereknek). Az alkalmazások során magyarországi, budapesti elemzéseket végzünk, valamint a feladatok és előadások során terítékre kerülnek a hazai ingatlanpiaci szereplők, intézmények, adatbázisok is.
2011, Czeglédi László
A tananyag célja, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtson a hallgatónak, amely segítségével kiigazodik az elektronikus tartalmak bonyolult rendszereiben, valamint megismeri a különböző tartalmak elektronikus feldolgozásra történő kiválasztásának döntési folyamatát. A tanítás-tanulás során három nagyobb egységet szükséges érinteni: az eszköz, a tartalom és a módszer (ezzel együtt az irányelvek). A tananyag az utóbbit részletezi a lehetőségek erejéig, építve az eszközökkel és a tartalom feldolgozásával kapcsolatos megszerzett tudás elemeire. A téma fontos szerepet tölt be a szolgáltatások megújításában, ugyanis felvázolja azokat az irányelveket, célkitűzéseket, követésre méltó elgondolásokat, amelyek révén a könyvtári szolgáltatás, az elektronikus tartalmak szolgáltatása új értelmet, új „hasznosságot” nyer. A felvázolt történeti folyamat nem haszontalan, hiszen a könyvtárak ennek különböző szintjéig jutottak el, nem egyszerre kezdődnek és fejeződnek be a fejlődés különböző szakaszai a különböző országokban, régiókban, helységekben, intézményekben. Többek között ezért is fontos megismerni és tudni, hogy az éppen következő lépéseket mely irányban érdemes megtennünk, miféle gyűjteményi és szolgáltatási politikát kövessünk.
2011, Czeglédi László
A tananyag célja, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtson a hallgatónak, amely segítségével kiigazodik az elektronikus tartalmak bonyolult rendszereiben, valamint megismeri a különböző tartalmak elektronikus feldolgozásra történő kiválasztásának döntési folyamatát. A tanítás-tanulás során három nagyobb egységet szükséges érinteni: az eszköz, a tartalom és a módszer (ezzel együtt az irányelvek). A tananyag az utóbbit részletezi a lehetőségek erejéig, építve az eszközökkel és a tartalom feldolgozásával kapcsolatos megszerzett tudás elemeire. A téma fontos szerepet tölt be a szolgáltatások megújításában, ugyanis felvázolja azokat az irányelveket, célkitűzéseket, követésre méltó elgondolásokat, amelyek révén a könyvtári szolgáltatás, az elektronikus tartalmak szolgáltatása új értelmet, új „hasznosságot” nyer. A felvázolt történeti folyamat nem haszontalan, hiszen a könyvtárak ennek különböző szintjéig jutottak el, nem egyszerre kezdődnek és fejeződnek be a fejlődés különböző szakaszai a különböző országokban, régiókban, helységekben, intézményekben. Többek között ezért is fontos megismerni és tudni, hogy az éppen következő lépéseket mely irányban érdemes megtennünk, miféle gyűjteményi és szolgáltatási politikát kövessünk.
1, Balázs Zoltán
A politikai filozófia megléte önmagában persze még nem biztosíték arra, hogy a politika feltételei is teljesülnek, de ha nem is teljesülnek, a reflexió önmagában is fontos lépés a politika megteremtése felé. Ennek azonban nem kell közvetlen célnak lennie, még ha a politikai filozófia klasszikus szövegei, egyáltalán nem véletlenül, valamilyen politikai közösség megteremtésére tettek is kísérletet: elég, ha Platónra, Machiavellire, Locke-ra, Hobbesra vagy Rousseau-ra gondolunk. Mégis elegendő, ha a reflexió során a már meglévő politikai közösség természetén, erkölcsein, értékein, fönnmaradásának feltételein, történetén, teljesítményein, sikerein és kudarcain töprengünk. Ilyen reflexióra vállalkozik ez a könyv is.
2011, Czeglédi László
A könyvtári minőségmenedzsment típusú gondolkodás elterjedése olyan tendencia, amelynek ismerete és gyakorlati alkalmazása nélkül nem lehet korszerű szolgáltatásokat nyújtani. A könyvtári minőségmenedzsment módszereinek alkalmazásával növelhetjük az intézmény versenyképességét, gazdaságosabban kihasználhatjuk meglévő erőforrásainkat, tudatosabban szervezhetjük feladatainkat, tehát az előbb említett elvárásokat egyre magasabb színvonalon tudjuk kielégíteni. A minőségmenedzsment típusú gondolkodás alapvető szemléletváltást jelent, az egyéni feladatmegoldás helyett előtérbe kell kerülnie a csoportmunkának. A minőségmenedzsment tevékenység bevezetése és magas színvonalú művelése lehetőségeket teremt más területek felé is – például az oktatás felé –, amelynek eredménye lehet egy kiemelkedő minőségű szolgáltatási rendszer kialakítása. A kurzus ezekhez a tevékenységekhez igyekszik alapvető ismereteket nyújtani, megismerteti a hallgatót a legfontosabb módszerekkel és rávilágít a minőségszemléletű intézményirányítás legfontosabb jellemzőire.
2014. július 15.

A Digitális Tankönyvtár újdonságaival az idei EFOTT-látogatók is megismerkedhetnek július 15-20. között Miskolctapolcán. Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. több projektjével is kitelepül a nyári fesztiválra. A Tankönyvtár és a többi program, a Civil Téren várja az érdeklődőket.

3000 magyar kutató tudományos profilja egy adatbázisban
2014. február 11.

A SciVal Experts adatbázis 3000 magyar kutató profiljának, életútjának, kapcsolati hálójának, publikációinak monitorozását teszi lehetővé. Speciális, kutatói hálózatokat feltérképező eszköz, az Elsevier B. V. által kifejlesztett egyedülálló szoftver segítségével került kifejlesztésre. Így jött létre az a páratlan, magyar kutatókat bemutató adatbázis, amely adattartalmát a Scopus-ból, a világ legnagyobb szakirodalmi adatbázisából nyeri. Bárki számára szabadon elérhető a világ bármely pontjáról, így segíti a kutatóink bekapcsolódását a nemzetközi tudományos életbe.

2013. augusztus 8.

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. TÁMOP-4.2.5-09/1-2010-0002 projektje révén mindenki számára elérhetővé vált a magyar nyelvterület egyik legjelentősebb bölcsészettudományi lexikon és egynyelvű szótárgyűjteménye, amely a Tinta Könyvkiadó gondozásában jelent meg nyomtatott és elektronikus formátumban. A szótárak, lexikonok, gyűjtemények, adatbázisok a védelmi idő teljes tartalma alatt a kutatók, oktatók, diákok és valamennyi érdeklődő számára rendelkezésre állnak.

2013. május 27.

Már Magyarországon is számos felsőoktatási intézmény és nonprofit kutatóintézet hallgatói, oktatói és kutatói érhetik el a természettudományok, műszaki tudományok és orvostudomány legnagyobb elektronikus folyóirat archívumát, az Elsevier B.V. gondozásában megjelenő Journal Backfile Collections-t. Az adatbázist az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. szerezte be a TÁMOP-4.2.5-B-11/1-2011-0001 projekt keretében.

Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Elektronikus tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és felsőoktatásban
Arcanum Magyarország vezető tartalomszolgáltatója